Menu

網絡新詞 唔識 hihi 886

September 27, 2006 - Uncategorized

網 絡 用 語 認 真 即 日 鮮 。 當 年 的 「 520 」 ( 我 愛 你 ) 、 「 886 」 ( 拜 拜 嚕 ) 橫 行 ICQ , 今 日 再 對 十 幾 歲 仔 在 MSN 或 者 forum 講 的 話 , 肯 定 笑 你 「 潮 爆 」 。 觀 乎 「 潮 」 這 個 字 都 由 褒 義 變 成貶 義 , 時 刻 緊 貼 時 代 的 香 港 人 , 要 是 不 學 懂 一 兩 句 「 forum 火 星 語 言 」 , 莫 說 看 不明 今 勻 網 絡 女 事 主 同 friend 呻 被 騙 案 的 來 龍 去 脈 , 分 分 鐘 俾 人 「 hihi 」 問 候 還 真以 為 同 你 say hi , 給 人 笑 到 臉 黃 也 不 知 !

事 主 : 今 日 真 係 好 唔 開 心 呀 orz ( 1 ) … …
友 : 乜 事 呀 ? 我 全 forum 巴 打 ( 2 ) 都 會 「 十 port 」 你 !
事 主 : 係 人 都 知 我 係 CD-ROM ( 3 ) ga 嘛 , 但 係 近 排 識 到 個 叫 「 万 刀 甲 」 ( 4 ) 男 仔 。 可 能 我 太 鍾 意 方 力 申 , 一 個 唔 小 心 就 鍾 意 埋 佢 =.= 。 佢 今 日 約 我 出 , 我 就 即 刻 應 承 啦 … …
友 : 真 人 ok 嘛 ?
事 主 : 似 鬼 … … 佢 到 周 身 名 牌 , 但 係 一 D 都 唔 襯 , 典 型 潮 童 ( 5 ) 一 個 > 0 < 。 一 開 口 講 仲 1999 ( 6 ) 。 同 佢 行 街 , 佢 就 話 佢 有 「 喪 心 病 狂 購 物 症 」 。 咁 我 當 時 咁 愛 佢 , 就 即 刻 科 水 啦 。
友 : 請 問 我 需 要 笑 嗎 .jpg ?
事 主 : 原 來 佢 係 MBA ( 7 ) , sosad~~ 正 hihi ( 8 ) !
友 : 睇 你 今 次 係 真 心 膠 ( 9 ) 喎 … … 呵 呵 , 佢 洗 晒 版 ( 1 0 ) 咁 唱 你 喎 … …

新 forum 大 辭 典   06 update 版
1. 【 orz 】

真 人 圖 示
跪 的 表 情 符 號 , 表 示 無 奈 絕 望
典故 : 來 自 日 本 的 表 情 符 號 , 日 劇 《 電 車 男 》 中 主 角 常 用 「 _ 「 |O 」 這 個 符 號 代 表一 個 失 落 的 人 伏 在 地 上 。 後 來 因 輸 入 複 雜 , 而 簡 化 成 orz , 有 網 友 稱 之 為 「 失 意 體前 屈 」 。
例 句 : 天 呀 ! 為 甚 麼 要 這 樣 對 我 orz

2. 【 巴 打 】
網 絡 上 對 網 友 的 友 好 稱 呼
典 故 : 由 Brother 一 字 直 譯 的 中 文 。 同 句 「 十 port 」 咪 即 係 Support , 識 英 文 都 應 該 知 係 支 持 咁 解 。 呢 個 咁 淺 , 唔 使 例 句 啦 。

3. 【 CD-ROM 】

Copy Download – Read Only Member 的 縮 寫 。 網 友 用 此 語 形 容 在 網 上 論 壇 中 只 看 而 不 參 與 的 人 。
典 故 : CD-ROM 原 意 是 唯 讀 光 碟 , 只 可 讀 取 而 不 可 寫 入 資 料 , 故 成 現 有 引 伸 意 。
例 句 : 論 壇 若 不 再 剷 除 這 些 CD-ROM , 將 會 愈 來 愈 少 人 到 論 壇 發 言 。

4. 【 万 刀 甲 】
藝 人 方 力 申
典 故 : 據 說 由 一 位 鄧 麗 欣 的 粉 絲 創 作 。 由 於 他 不 滿 方 力 申 常 常 與 其 偶 像 傳 緋 聞 , 欲 將 方 力 申 的 頭 割 去 , 故 「 方 力 申 」 變 成 「 万 刀 甲 」 。

5. 【 潮 童 】
泛 指 一 身 名 牌 , 卻 沒 個 人 風 格 的 青 少 年 。 他 們 的 衣 造 型 主 要 抄 襲 陳 冠 希 、 Twins 等 等 歌 星 。
典 故 : 真 係 唔 知 幾 時 開 始 , 「 潮 」 字 由 褒 變 貶 , 第 日 人 話 你 潮 都 咪 開 心 得 太 早 !
例 句 : 一 眾 潮 童 最 喜 愛 穿 Bape 的 衣 服 在 旺 角 招 搖 過 市 。 6. 【 1999 】

形 聲 字 。 意 指 有 人 說 話 口 齒 不 清 , 說 話 「 一 」
典 故 : 失 傳 了 !
例 句 : 你 講 1999 , 十 足 你 老 竇 ! ( 改 自 《 整 蠱 專 家 》 )

7. 【 MBA 】
Married But Available 的 縮 寫
典 故 : 據 說 源 自 外 國 的 網 站 , 由 於 外 國 有 很 多 婚 後 仍 熱 衷 於 上 交 友 網 站 找 女 朋 友 的 男 士 。 在 香 港 屬 較 少 用 的 詞 語 , 誰 敢 公 開 自 己 已 婚 的 身 份 ?
例 句 : 外 國 的 交 友 網 站 很 多 MBA , 小 心 別 做 了 第 三 者 。

8. 【 hihi 】

真 人 圖 示
意 思 為 仆 X 。 粗 言 穢 語 , 不 如 睇 圖 啦 !
典 故 : 出 自 香 港 高 登 討 論 區 ; 論 壇 管 理 員 為 防 止 網 友 粗 言 穢 語 , 設 立 粗 口 filter , 網 友 一 旦 輸 入 「 仆 X 」 , 螢 幕 將 顯 示 為 「 hihi 」 。
例 句 : 唉 ! 今 天 阿 強 那 條 hihi 又 失 約 了 。

9. 【 真 心 膠 】

我 咪 係 硬 膠 !
真 正 無 知 的 人
典故 : 「 膠 」 一 字 出 於 香 港 高 登 討 論 區 , 起 初 網 友 用 「 硬 膠 」 形 容 笨 拙 的 人 , 並 起 用一 張 小 丑 圖 片 代 表 「 硬 膠 」 。 真 心 膠 則 是 形 容 有 網 友 說 了 一 些 說 話 , 讓 其 他 人 知 道他 是 真 的 十 分 笨 拙 。 另 外 還 有 「 假 膠 」 , 即 真 心 膠 的 相 反 詞 , 形 容 有 網 友 刻 意 扮 笨拙 , 來 引 其 他 人 發 笑 。
例 句 : 那 人 居 然 問 與 女 朋 友 kiss 會 否 令 她 懷 孕 , 真 是 真 心 膠 。

10. 【 洗 版 】

全 版 出 現 同 一 格 式 主 題
典 故 : 指 有 一 人 或 其 同 黨 於 同 一 網 上 論 壇 於 短 時 間 內 連 續 多 次 貼 上 無 意 義 或 離 題 的 主 題 。 造 成 全 個 畫 面 都 是 類 似 的 主 題 。
例 句 : 這 個 會 員 熱 衷 於 洗 版 , 看 來 他 的 會 籍 很 快 會 被 罷 免 了 !

3 大 漏 網 必 讀
【 囧 】

■ 囧 的 icon
屬 象 形 文 字 , 無 奈 的 表 情
典故 : 由 迷 你 論 壇 引 入 , 「 八 」 是 雙 眼 , 外 面 的 「 口 」 是 臉 , 下 面 的 那 個 「 口 」 就 是一 個 張 開 的 嘴 , 整 個 「 囧 」 就 像 一 個 人 雙 眼 垂 下 , 無 奈 地 張 開 口 的 樣 子 。 有 時 會 以「 囧 rz 」 的 形 式 出 現 。
例 句 : 囧 囧 囧 囧 ! 為 甚 麼 要 這 樣 對 我 … …

【 梁 九 八 】
TV 谷 常 用 詞 語 , 指 梁 詠 琪
典 故 : 原 因 是 梁 詠 琪 於 某香 港 樂 壇 頒 獎 禮 內 , 競 逐 「 我 最 喜 愛 的 女 歌 手 」 得 票 僅 得 九 十 八 , 因 而 得 名 。 翌 年梁 詠 琪 人 氣 下 滑 , 得 票 只 餘 七 十 九 , 又 被 稱 「 梁 七 九 」 。
例 句 : 梁 九 八 昨 日 到 將 軍 澳 為 其 新 碟 《 成 長 的 短 髮 》 舉 行 簽 唱 會 。 ( 改 自 《 蘋 果 日 報 》 )

【 回 帶 】
重 出 舊 post
典 故 : 指 有 網 友 於 網 上 論 壇 貼 一 些 其 他 網友 貼 過 的 圖 片 、 文 章 。 通 常 其 他 網 友 會 在 主 題 內 貼 上 一 張 寫 有 old news is so exciting 的 圖 片 來 挖 苦 張 貼 主 題 的 網 友 。
例 句 : 現 在 還 說 巴 士 阿 叔 ? 他 是 否 回 帶 了 ?

中 大 授 : 難 歸 入 六 書

網友 用 字 如 此 新 奇 , 又 將 中 文 字 玩 得 出 神 入 化 。 香 港 中 文 大 學 中 國 語 言 及 文 學 系 高 級導 師 康 寶 文 就 指 出 現 今 網 絡 流 行 的 用 字 都 很 難 歸 入 「 六 書 」 , 即 象 形 、 指 事 、 會 意、 形 聲 、 轉 注 、 假 借 六 種 解 釋 漢 字 構 造 的 條 例 。
記 者 給 康 寶 文 看 這 一 堆 「 外星 語 言 」 , 他 第 一 句 說 的 就 是 : 「 要 不 是 天 天 流 連 網 上 論 壇 , 根 本 不 可 能 懂 得 這 些字 。 」 可 是 康 寶 文 指 「 万 刀 甲 」 這 類 由 拆 字 而 生 的 詞 語 , 早 於 清 朝 已 有 類 似 的 改 寫: 「 雍 正 年 代 , 江 西 考 官 查 嗣 庭 出 試 題 曰 『 維 民 所 止 』 , 就 被 指 將 『 雍 正 』 的 頭 斬去 , 變 成 『 維 止 』 , 後 來 查 嗣 庭 更 因 此 被 殺 。 『 万 刀 甲 』 相 信 亦 是 同 出 一 轍 。 」
另外 , 「 囧 」 是 一 個 無 奈 的 表 情 , 很 容 易 就 從 字 型 上 看 到 , 然 而 這 算 是 象 形 文 字 嗎 ?康 寶 文 指 「 囧 」 屬 古 字 , 原 意 明 亮 , 現 已 不 通 用 。 但 以 六 書 的 原 則 分 析 , 網 友 的 用法 亦 不 算 象 形 : 「 網 友 只 是 單 單 取 了 『 囧 』 字 的 形 , 不 在 表 達 『 囧 』 的 意 思 , 故 不算 象 形 文 字 。 」 至 於 「 巴 打 」 這 類 , 康 寶 文 稱 這 是 用 了 直 音 法 創 造 出 來 的 字 , 亦 屬香 港 常 見 : 「 亞 皆 老 街 、 窩 打 老 道 等 等 街 名 就 是 好 例 子 , 人 們 不 需 理 會 解 釋 , 只 取其 音 。 」